Test af hastighed

Læs mere om hvordan du kan teste hastigheden på din hjemmeside og hvorfor det er vigtigt, at være opmærksom på sin hjemmesides hastighed.
Test af hastighed

Hvorfor er hjemmeside hastighed vigtigt?

Efter de nyeste Google algoritmeopdateringer kombineret med den modernes forbruger adfærd, så er hastigheden på ens hjemmeside vigtigere end nogensinde før. Læs mere her og lav en test af hastighed på din hjemmeside længere nede i artiklen.

Google måler direkte hjemmesiders hastighed, når de skal rangerer hjemmesiderne, samt når de skal give Quality Scores. Derudover har hjemmesidebesøgende ikke tålmodighed til langsomme hjemmesider, hvilket resulterer i, at de trykker videre fra hjemmesiden inden de overhovedet har set dens indhold, hvis den er langsom.

Nogle af de primære fordele der kommer med at få lavet en hastighedsoptimering inkluderer:

  • Bedre rangeringer på Google (Mere organisk trafik på hjemmesiden)
  • Højere Quality Scores (Du får mere ud af hver krone du investerer i Google Ads)
  • En lavere bounce rate
  • En højere konverteringsrate
  • En bedre brugeroplevelse for dine besøgende
  • At din hjemmeside lever op til Core Web Vitals

Sådan kan du teste hastigheden på din hjemmeside hos Riised

Har du behov for, at teste hastigheden på din hjemmeside? Det kan du gøre her hos Riised. 

Vi har et udviklet et modul, som gør det hurtigt og simpelt for dig, at teste hastigheden på din hjemmeside. Alt du skal gøre for at teste hastigheden på din hjemmeside er, at indtaste hjemmesidens URL i modulet nedenunder. Herefter får du konkret og præcis data på hvor hurtig din hjemmeside er.

Vores hastighedstest er baseret på troværdig og præcist data fra Google PageSpeed Insights.

Hvad er en god hastighed?

Når du tester hastigheden på din hjemmeside vil du få en score på mellem 1-100 på både mobil og computer. 100 er den bedste score man kan få. Det er dog meget svært, at opnå en score på 100, så en vigtigt spørgsmål er naturligvis; hvornår er ens hjemmeside hurtig nok?

Google har gjort det meget simpelt. De har nemlig delt scorene op i tre forskellige farver; rød, gul og grøn. 

Rød: 0-49

Gul: 50-89

Grøn: 90-100

Rød score: Rød betyder, at du har en langsom hjemmeside. Er din hjemmeside rød i hastighed, så har det en direkte negativ effekt på dine resultater. Google straffer langsomme hjemmesider på flere forskellige måder. Er din hjemmeside langsom, så resulterer det i en lavere Quality Score og dårligere rangeringer på Google. Dertil vil en langsom hjemmeside resulterer i en højere bounce rate og lavere konverteringsrate.

Gul score: En gul score er det, som din hjemmeside som minimum skal have for ikke at blive straffet. En gul score betragtes altså ikke som hurtig, men har heller ikke en direkte negativ effekt.

Grøn score: Er scoren på din hjemmesidehastighed grøn, så betragtes din hjemmeside som hurtig. Det vil påvirke din quality score og rangeringer positivt. Derudover kommer en hurtig hjemmeside også med andre fordele, som f.eks. en lavere bounce rate og højere konverteringsrate.

Riised Hastighedsoptimering

Er din hjemmeside langsom? Så er det altså en god ide, at få hastighedsoptimeret din hjemmeside.

Vi er eksperter i hastighedsoptimeringer og kan optimere enhver platform. Vi er bl.a. eksperter i:

Kontakt os og få lavet en potentialeanalyse af din hjemmeside.

The customer is very important, the customer will be followed by the customer. As the land of the land, the mourning nor the corporal of the land, the pillow of the lion.

Indholdsfortegnelse

Play Video

Få en gratis analyse af, hvor hurtig din shop kan blive

    riised-mobile-image.jpg

    Live webinar "Alt om Google PageSpeed"

    Deltag i webinaret og bliv klogere på, hvordan du kan bruge Google PageSpeed til at øge omsætningen i din webshop.

    ALT OM GOOGLE PAGESPEED
    Deltag i webinaret og bliv klogere på, hvordan du kan bruge Google PageSpeed til at øge omsætningen i din webshop.