Paustian.com kontaktede os, da deres hjemmeside performede dårligt ift. hastighed. Specielt på mobil, hvor deres hastighed var 11/100, var der et stort behov for at få øget deres hastighed. Derfor satte vi naturligvis gang i en hastighedsoptimering af deres hjemmeside med det samme – og det vendte hurtigt om på tingene.
Resultater af hastighedsoptimeringen:
Hastighed på computer: Fra 61/100 til 96/100
Hastighed på mobil: Fra 11/100 til 73/100
Denne stigning i hastighed har indtil nu medført:
- Inden hastighedsoptimeringen havde Paustian 992 søgeord på position 1-3
- Efter hastighedsoptimeringen steg de hurtigt til 1.521 søgeord på position 1-3
Paustian: Hvad sælger de?

Paustian designer og sælger unikke møbler til både privat og erhverv. De sælger møblerne via deres webshop, hvilket vil sige, at deres omsætning er meget afhængig af hvor gode deres Google Ads er, samt hvor meget organisk trafik deres hjemmeside genererer.
Derfor var det nødvendigt for Paustian, at få deres hjemmeside optimeret, da de langsomme indlæsningstider af deres hjemmeside gjorde det umuligt, at nå til toppen af Google, samt at opnå de meget rentable Google Ads.
Case: DanDomain hastighedsoptimering af Paustian.com
Efter Paustian kontaktede os gik vi med det samme i gang med, at optimere deres hjemmeside.
Formålet med at hastighedsoptimere deres hjemmeside vil altså være, at skabe bedre indlæsningstider, som kan skabe mere trafik og bedre Google Ads, der i sidste ende skaber mere omsætning og påvirker bundlinjen positivt.
Resultater: Et 50% boost i organisk synlighed og quality scores

Hastighedsforbedringerne på Google PageSpeed Insights taler for sig selv:
- Fra 61/100 til 96/100 på computer
- Fra 11/100 til 73/100 på mobil
En af de helt store resultater på den organiske front er, at Paustian.com kort tid efter optimeringen har oplevet et boost i organiske søgeord på position 1-3 og position 4-10 på over 50%:

*Organiske søgeord den dag vi færdiggjorde hastighedsoptimeringen.

*Organiske søgeord i dag.
Dertil har hastighedsoptimeringen givet et stort skub i Paustian’s Quality Scores på Google Ads. Stigningerne i deres Quality Scores giver bl.a.:
- Et mere effektivt annoncebudget
- Højere placeringer på Google Ads
Investering i hastighedsoptimering – Har investeringen været pengene værd?
Hastighedsoptimeringen har skabt to vigtige resultater for Paustian. Det inkluderer øget organisk synlighed og øget quality scores. Det er en god kombination, da det øger den organiske trafik samtidigt med, at det gør deres Google Ads mere effektive og dermed også øger deres betalte trafik.
Dermed vil den øget trafik (både organisk og betalt) også konvertere bedre, da hjemmesiden er blevet hurtigere og de besøgende får en bedre brugeroplevelse på shoppen.