Vi har udført en hastighedsoptimering for New Nordic Home, hvilket har medført imponerende resultater, der kan være med til at tage New Nordic Home til det næste niveau.
New Nordic Home kontaktede os ang. at få lavet en hastighedsoptimering, da deres nuværende hastighed – specielt på mobil – holdte dem fra at opnå deres fulde potentiale.
Den opgave tog vi naturligvis til os og vi gik med det samme i gang med at optimere deres hjemmeside.
Resultater af hastighedsoptimeringen:
Hastighed på computer: Fra 51/100 til 99/100
Hastighed på mobil: Fra 6/100 til 97/100
Denne stigning har indtil videre medført:
- Fra 516 søgeord på position 1-3 på Google til 930 søgeord
- Næsten 70% stigning i organisk trafik: fra 5.878 besøgende til 9.948 besøgende
New Nordic Home: Hvad sælger de?

New Nordic Home er en bolig og interiør webshop, som sælger designer møbler og tilbehør af den højeste kvalitet.
En webshop med så stort et katalog og så mange billeder som New Nordic Home’s kan hurtigt blive langsom, hvilket skader brugerens oplevelse og dermed også shoppens konverteringsrate.
Derudover skader langsomme hastigheder også deres Quality Score, rangeringer på Google og meget mere. Eftersom at alle disse faktorer er specielt vigtige for New Nordic Home’s succes, så gav det naturligvis god mening, at få lavet en hastighedsoptimering.
Case: WordPress hastighedsoptimering af New Nordic Home
Målet med hastighedsoptimeringen af New Nordic Home vil altså være, at tage hastigheden af deres shop helt i top, så en langsom hjemmeside ikke er noget der holder deres hjemmeside fra at opnå succes.
Omvendt vil en hurtig hjemmeside hjælpe dem med at opnå deres mål. Gennem vores hastighedsoptimering kan de tage deres svagheder fra langsomme indlæsningstider og forvandle dem om til at være deres styrker.
Processen: Hurtige resultater

New Nordic Home’s egen anmeldelse på Trustpilot fortæller egentligt meget godt hvordan hele processen forløb sig.
Der opstod et enkelt problem med et plugin på hjemmesiden efterfølgende, men som altid, så sørgede vi naturligvis for at løse dette problem lige med det samme.
Alt i alt, så kunne New Nordic Home allerede dage efter at have bestilt deres hastighedsoptimering nyde, at de nu har en lynhurtig hjemmeside, som er klar til at blive løftet op til nye højder.
Resultaterne: 70% stigning i organisk trafik

Man kan tydeligt se, at vores hastighedsoptimering har haft en positiv effekt på New Nordic Home’s hastighed. Deres hastighed er gået fra:
- Hastighed på computer: Fra 51/100 til 99/100
- Hastighed på mobil: Fra 6/100 til 97/100
Google har også lagt mærke til de nye resultater hvilket har gjort, at de har opnået nye favorable placering på Google:

*5.878 organiske trafik den dag vi færdiggjorde hastighedsoptimering

*9.948 i organisk trafik den dag i dag
Stigningen i den organisk trafik kommer fra en stor stigning i deres organiske søgeord fra 516 søgeord på position 1-3 på Google til 930 søgeord:

*Organiske søgeord lige inden vi færdiggjorde optimeringen.

*Organiske søgeord i dag.
Udover stigningen i den organiske synlighed vil resultater som disse også uden tvivl resultere i:
- En højere quality score: “Quality score” eller kvalitetsscore er en vurdering af brugeroplevelsen på din hjemmeside. Hvis din hjemmeside loader hurtigt, vil brugerne have en bedre oplevelse, hvilket kan resultere i en højere kvalitetsscore fra søgemaskiner som Google. Dette kan også føre til bedre placeringer i søgeresultaterne, hvilket kan øge trafikken til din hjemmeside.
- En højere konverteringsrate: Brugernes tålmodighed er begrænset. Hvis din hjemmeside loader hurtigt, er chancerne større for, at brugerne vil forblive på din hjemmeside og fuldføre den ønskede handling, hvad enten det er at tilmelde sig et nyhedsbrev, foretage et køb eller noget tredje. En hurtig hjemmeside betyder mindre ventetid for brugeren, hvilket øger sandsynligheden for konvertering.
- En lavere bounce rate: Bounce rate er procentdelen af besøgende, der forlader en hjemmeside efter at have set kun en side. Hvis din hjemmeside er langsom, kan brugere beslutte at forlade den, før den endda er færdig med at loade. Ved at forbedre hjemmesidehastigheden kan du reducere antallet af personer, der forlader din hjemmeside for tidligt, hvilket vil resultere i en lavere bounce rate.