RYE-Sleep.dk kontaktede os ang. for at få lavet en hastighedsoptimering af deres hjemmeside, som på daværende tidspunkt ikke performede specielt godt.
Hjemmesiden var langsommere end gennemsnittet på computer og specielt langsom på mobil. Derfor ville det være en strategisk god investering for Paustian, at få optimeret deres hjemmeside. Deres langsomme indlæsningstider holdt dem fra at opnå deres fulde potentiale med webshoppen.
Resultater af hastighedsoptimeringen:
Hastighed på computer: Fra 82/100 til 100/100
Hastighed på mobil: Fra 29/100 til 91/100
Hvem er RYE-Sleep og hvad laver de?

RYE er specialister i at lave og skabe soveværelsesmøbler, som skaber en ro og er designet til at få folk til at hvile sig.
Inspireret af analog tænkning, er deres arbejde en reaktion på det høje tempo i det moderne samfund, som påvirker tilværelsen gennem fravær og forstyrrelser. De betragter de sene timer som en tilflugt – en tid til eftertanke og til at finde ro i nærværet:
Case: WordPress hastighedsoptimering af RYE-sleep.com
Målet med at optimere RYE-sleep.com var at få deres hjemmeside op i hastighed, så de kunne opnå de høje rangeringer på Google og gode Quality Scores.
De primære mål med hastighedsoptimeringen var:
- Højere rangeringer på Google
- Bedre Quality Score på Google Ads
- En lavere bounce rate
Resultater: Opnår 100/100 på Google PageSpeed Insights

Via data fra Google PageSpeed Insights kan vi se, at hastigheden på hjemmesiden er steget fra:
- 82/100 til 100/100 på computer
- 29/100 til 91/100 på mobil
Udover den øgede organiske synlighed, vil sådanne resultater sandsynligvis medføre følgende fordele:
- Forbedret kvalitetsscore: “Quality score”, også refereret til som “kvalitetsscore” på dansk, er en målestok for brugeroplevelsen på din webside. Ved at optimere indlæsningshastigheden kan du forbedre brugeroplevelsen, hvilket potentielt kan øge din vurdering hos søgemaskiner som Google. En højere score kan positionere din hjemmeside mere favorabelt i søgeresultaterne, hvilket kan medføre øget trafik.
- Større konverteringsrate: Med den kendte begrænsede tålmodighed hos brugerne, kan en hurtigt indlæsende hjemmeside øge sandsynligheden for, at de foretager en ønsket handling, såsom at tilmelde sig et nyhedsbrev eller købe et produkt. Kort sagt: En hurtigere hjemmeside kan mindske ventetiden og derved øge brugerens engagement.
- Reduceret bounce rate: Bounce rate viser den andel af besøgende, som forlader hjemmesiden efter kun at have set én side. En langsom indlæsningstid kan føre til, at besøgende forlader din hjemmeside, før den er fuldt indlæst. Ved at forbedre indlæsningshastigheden kan du minimere sådanne for tidlige afgange, hvilket i sidste ende kan reducere din bounce rate.