Hastighedsoptimeringers effekt på bounce raten: Understøttet af data

Forbedring af din hjemmesides indlæsningshastighed er vital for at mindske afvisningsprocenten og optimere den overordnede brugeroplevelse. Ved at prioritere hurtige indlæsningstider sikres det, at dine gæster forbliver involverede og engagerede i dit indhold. Dette resulterer ikke kun i en reduceret bounce rate, men også i forbedrede konverteringsrater og en stærkere brandopfattelse.
Sporing af konverteringsrate guide

I en online verden, hvor førsteindtrykket er afgørende, spiller hastigheden af din hjemmeside en kritisk rolle for at fastholde besøgende. Afvisningsprocenten, eller ‘Bouncerate’, er en indikator, der måler procentdelen af besøgende, der forlader et website uden at interagere yderligere. 

I denne artikel vil vi udforske, hvordan en hastighedsoptimering af din hjemmeside positivt kan påvirke din bouncerate, understøttet af statistikker og fakta.

Hvad siger statistikkerne?

  • Brugeroplevelse: Ifølge en undersøgelse fra Google øges sandsynligheden for, at en bruger forlader dit website, med 32% ved en loadtid fra 1 til 3 sekunder. Når loadtiden går fra 1 til 5 sekunder, øges denne sandsynlighed til 90%.
  • Kilde: https://sematext.com/glossary/page-load-time/
  • Mobiloptimering: 53% af de mobile besøgende vil forlade en hjemmesider, hvis det tager mere end 3 sekunder at loade. Dette understreger vigtigheden af at optimere for mobile enheder.
  • Kilde: https://www.marketingdive.com/news/google-53-of-mobile-users-abandon-sites-that-take-over-3-seconds-to-load/426070/
  • Forbedring af performance: En undersøgelse viste, at BBC mistede yderligere 10% af brugerne for hver yderligere sekund deres hjemmeside tog at indlæse.
  • Kilde: https://wpostats.com/2017/03/03/bbc-load-abandonment.html

Lavere afvisningsprocent med en hastighedsoptimering

Vi behøver dog ikke kun, at kigge på studier der er lavet af store virksomheder, som har foretaget en hastighedsoptimering. Vi kan også tage et kig på de virksomheder, som vi har lavet en hastighedsoptimering for.

Case: Hastighedsoptimering af MamaMilla

Vi har lavet en hastighedsoptimering af MamaMilla, hvor vi opnåede følgende resultater på PageSpeed Insights med hjemmesiden.

Resultater af hastighedsoptimeringen:

Hastighed på computer: Fra 51/100 til 98/100

Hastighed på mobil: Fra 22/100 til 84/100

Denne stigning var med til at på meget kort tid reducere MamaMilla’s bounce rate med 38,75%!

Du kan læse hele casen om vores hastighedsoptimering af MamaMilla her.

Konklusion:

Optimering af din hjemmesides hastighed er afgørende for at reducere bounce raten og forbedre den samlede brugeroplevelse. Ved at fokusere på hurtige loadingtider, sikrer du, at dine besøgende forbliver engagerede og interesserede i dit indhold. Dette fører ikke kun til en lavere bounce rate, men også til højere konverteringsrater og forbedret brandopfattelse.

The customer is very important, the customer will be followed by the customer. As the land of the land, the mourning nor the corporal of the land, the pillow of the lion.

Indholdsfortegnelse

Play Video

Få en gratis analyse af, hvor hurtig din shop kan blive

    riised-mobile-image.jpg

    Live webinar "Alt om Google PageSpeed"

    Deltag i webinaret og bliv klogere på, hvordan du kan bruge Google PageSpeed til at øge omsætningen i din webshop.

    Få en gratis analyse af din webshops hastighed!

    Vi sender dig en live skærmoptagelse, hvor vi analyserer din shops hastighed og forklarer, hvordan du kan optimere den 🚀